De drie pijlers van SEO

SEO, Search Engine Optimization of Zoekmachine Optimalisatie is het optimaliseren van een website op basis van het algoritme van de bekende zoekmachines zoals Google en Bing. Deze algoritmes berekenen het beste resultaat voor elke zoekopdracht op basis van honderden ranking factoren. Deze honderden factoren zijn onder te verdelen in de drie pijlers van SEO. Technische SEO, Off-page SEO en On-page SEO. In deze blog vertellen we over elke pijler wat deze pijler inhoudt.

Pijler 1 – Technische SEO

De eerste van de drie pijlers is technische SEO. Technische SEO houdt in dat jouw website technisch goed in elkaar steekt. Is de website bijvoorbeeld snel genoeg? Bevat de website geen verkeerde stukken code? SEO specialisten bekijken de website met tools als Screaming Frog en Google Search Console en verhelpen technische problemen zelf om met behulp van de website bouwer.

Pijler 2 – Off-page SEO (website autoriteit)

De tweede pijler die we behandelen is website autoriteit. Website autoriteit telt voor 60 á 70% mee binnen de rankingfactoren van Google. Dit maakt deze pijler in onze ogen tot de belangrijkste van de drie pijlers. Bij website autoriteit draait het erom hoeveel linkjes er van externe domeinen naar jouw website leiden. Google ziet elke externe link als een aanbeveling. Hierbij is het van belang dat het externe domein relevant is met jouw website, dat elk externe domein een uniek IP adres heeft en dat het externe domein zelf een hoge website autoriteit heeft. SEO specialisten verhogen de website autoriteit door middel van linkbuilding.

Pijler 3 – Onpage SEO (content)

On-page SEO zijn alle aanpassingen op de website die je direct terug ziet komen in de front end van een website. Een SEO specialist zal bijvoorbeeld thin content oplossen en nieuwe content toevoegen geoptimaliseerd op de zoektermen waarop je met jouw website gevonden wilt worden.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*